עריכה ייעוץ וליווי כותבים

הספרים שלפניכם הם אך מקצת הספרים שעברו תחת עט העורכת שלי, עריכה מוקפדת  ומלווה. אלה  הם ספרי שירה, פרוזה ואוטוביוגרפיות  שמרביתם נכתבו  בידי תלמידי סדנאות שבהנחייתי וחלקם הגדול אף בליווי אישי והנחייה ממושכת עד לתום הכתיבה, הן בכתיבה ראשונה, שנייה ואף שלישית של היצירה, ובתהליך הדרגתי  של שכבות כתיבה על שכבות - פיתוח  העלילה, הדמויות, השפה, הדיאלוגים, המונולוגים, המבנה  והאלמנטים הספרותיים המעבים את היצירה ומעשירים אותה.  כל זאת ועוד במפגשים שבועיים מפרים מרתקים ואינטנסיביים ועד שמברכים על המוגמר, אך לא לפני שעוברים את תהליך ההגהות.

חלק מהספרים המוצגים לפניכם אף הופקו  על ידי  ולחלקם גם דאגתי  וסייעתי בהוצאה לאור, אחרים הוגשו להוצאות שונות ושם יצאו  לאור.

ליווי כתיבה  ואינטראקציה בין יוצר ומנחה הוא  תהליך  מועיל ומיידי. העבודה נעשית אחד לאחד  ואף חוסכת זמן יקר, והלהט להוציא את היצירה מהבטן אל הדפים, ומשם אל ההוצאה לאור, מהירה  יותר.

כיצד זה קורה?

לעיתים היוצר כבר מגיע עם רעיון  בלבד ויחד איתי ובהנחייתי, צעד אחר צעד, אני  מסייעת בידו בפיתוח הרעיון לכדי סיפור של ממש, כשעיקר העבודה  מוטלת על הכותב כמובן  ואני משתדלת לא  לערב  יתר על המידה את הסופרת שבי על מנת שהכותב לא יחוש  את מעורבותי הספרותית והשפעתי על יצירתו שצריכה שתהיה שלא ושלא בלבד,  ואני רק תמרור, מורה, מנחה, ואם תרצו גם אם רוחנית  ומעשית  המנחה אותו בשבילי הכתיבה,  מאירה את עיניו  מזהירה ורומזת ומעניקה את רזי הכתיבה הנכונה, ולפעמים גם  מקור השראה.

זהו תהליך הנמשך מספר חודשים אינטנסיביים, שבסופם ליוצר יש  כתב יד מושלם ומהוקצע, אותו הוא משגר להוצאות ספרים, שאף בזה אני מסייעת בעצה והמלצה.

לעיתים מגיע היוצר אלי עם כתב יד ראשוני  ומבקש שאלווה אותו בכתיבה השנייה והשלישית של היצירה, על מנת לשכלל, לעבות  וגם למחוק את המיותר ולנכש את שיש לנכש ולשתול בו גם גידולים חדשים.

כמובן שיש לסוג זה של עבודה אפשרויות רבות ומגוונות. יש גם הבאים רק לבקש עצה, חוות דעת  ויש הרוצים לשבת וללמוד עימי  מאלף ועד תו ורק אז לשבת ולכתוב את יצירתם.

אשמח לסייע לכל מי שאש היצירה בוערת בו, לכל מי שרעיון  באמתחתו ורוצה לפתח להרחיב.

ולמי שמשאת נפשו להיות סופר או משורר בישראל.

שלכם ציפי